This is an example of a HTML caption with link themeforest.net.

“Кабул итсен сине җәһәннәм”

 

 Үз-үзеңә кул салу, асылыну, аракы йәки әфьюн белән агула­ну, биектән сикерү, атылу күренеше мөселманнар арасында да күренә башлады. Динебездә мона караш ничек соң? 

Җан һәм тән кешегә бирелгән иң зур әмәнәтләрдән.

«Бер мөселманны үтерү - бөтен мөселманнарны үтерүгә тиң», - 

диде Пәйгамбәребез салләллаһү галәйһи үә сәлләм.

Кешенең үз җанын кыюы да — шундый ук җинәят. Галимнәребез үз-үзенә кул салган кешегә җеназа намазы укы­мау турында фәтвә биргәннәр. Үз-үзен үтергән кеше мөртәт кебек ка­ралган. Кешегә сакларга бирелгән иң мөһим биш нәрсәдән берсе -ул нәфеседер.

Нәфесне саклау әмере иң башта килә, кеше аны саклау өчен җаваплы.

Кеше ватан чикләрен сак­лый,

намусын,

киләчәген,

гаилә һәм мөлкәтен саклый.

Шушыларга кул сузган, һөҗүм иткән кеше җинәят җаваплылыгына тарты­лырга мөмкин. Димәк, нәфесне тыюның бик әһәмиятле сыйфат икәне моннан ачык аңлашыладыр. Кабатлап әйткәндә, дин һәм гыйбадәт кешегә ничек әмәнәт ител­гән булса, җан да, нәфес тә шулай әмәнәт ителгән. Нәфес булмаса, дөньявый эшләрне эшләп булмас иде.

Икенче яктан кеше дөньяга хәр­би хезмәткә чакырылучы кебек бу­лып килә һәм вазыйфа ала. Вакыты тулмыйча хәрби хезмәттән качкан җегет ничек гаепләнсә, үз-үзенә кул салган кеше дә шулай гаеп­ле санала. Бөтен гомере буе эш­ләгән изгелеге, гыйбәдәте, савап лары бер мизгелдә юкка чыга...

Кайвакыт кеше дөньядан туяр, арыр һәм, Раббым җанымны ал, котылыр идем, дияр. Әлеге сүзләр шулай ук Аллаһыга каршы баш күтәрү булып санала, ул зур гөнаһ. Әгәр кеше шулай әйткән булса, тәһәрәт алып, башын сәҗдәгә куеп Аллаһыдан гафу сорарга, тәүбә кылырга тиешле була. Чөнки Аллаһы эшенә тыгылу зур әдәпсезлек.

Аллаһыдан килдек,

Аллаһыга ба­рабыз.

Җибәрүче дә Ул, алып китүче дә Ул.

Инде кайбер нәрсәләрне саклап, яклап көрәшкәндә, сугышларга тиеш түгел. Нинди генә авырлык килсә дә, кеше тешен кысып түзәргә, сабыр итәргә, Аллаһының әмерен көтәргә тиешле.

Бүгенге көндә күзәтелә торган гамәлләрнең берсе - ул үз-үзенә шартлаткыч бәйләп йәки тимер-атка шартлаткыч куеп шартлату­чы, һөҗүм итүче. Аның да, юга­рыда әйтелгәнчә, үз-үзенә кул салучыдан аермасы юк. Шуның өстенә үзе өчен генә түгел, шарт­латканда үтергән кешеләр, аларның гаиләләре өчен дә җавап тотар­га тиешле була.

Тыныч вакытта мондый гамәлләр кулланылырга тиеш түгел. Бер кеше генә сугыш игълан итә алмый.

Икенчедән, мөселман кешесе моны беркайчан да эшләргә тиеш түгел. Әгәр эшли икән. ул инде мөселман түгел. Ан­дый кешедә мөселманлык сыйфаты калмас.

Алдан ниятләп кешеләрне үтерү дүрт яклы җинәяттер:

кешегә,

җәмгыятькә,

Аллаһыга каршы,

үзеңә.

Исламның пакь, чип-чиста йөзен пычрату җинәяте ул. Пычрак­ны чистарту мөселманнар өстенә калыр һәм озак еллар буе моны чистартуда газапланырлардыр.

Мондый эшләрне Исламнан мәгълүматы әз булган надан кешеләр Ис­лам исеменнән эшләрләр. Кайбер очракта кешеләрне мондый юлга этәрүчеләр дә булырга мөмкин, шу­лай булып дин исеменнән эшлән­гәндә ул тагын да куркыныч төс ала. Чөнки ул бер генә кешегә тү­гел, бәлки бөтен мөселман җәмгыя­тенә каршы җинәяттер.

Нинди генә максаттан эшләнсә дә, нинди генә ысул белән эшләнсә дә, моның ислам белән бер бәйләнеше дә юк, Ислам андый түгел. Дөньяда җән­нәт төзү ниятеннән эшләнсә дә, мондый гамәл Исламның рухы­на һәм Коръәннең рухына туры килмәс.

Андый гамәлләрне эш­ләүчеләргә бер генә теләк белән дога кылырга була: «Кабул итсен сине җәһәннәм!»

Аллаһы мондый гамәлләрдән без­не сакласа иде. һәм сакланырга көч-куәт бирсә иде. Әмин.

 

Җәүдәт хәзрәт ХӘРРАСОВ.

Хәбәрләр

«Мало кто из шведов вообще знает о татарах». Как и зачем иностранцы учат татарский язык

Национальная музыка, друзья в соцсетях и другие способы изучать язык Тукая, находясь за пределами Татарстана В 2016 году «Инде» рассказал историю молодого лингвиста из Японии Юто Хишиямы, который в 2014 году получил Гран-при Международной олимпиады по татарскому языку, а после написал в КФУ магистерскую диссертацию об орфографии татарского и продолжил исследования в аспирантуре Токийского университета. Спустя два года редакция нашла еще троих иностранцев, изучающих язык Тукая и Шаймиева. Они рассказали, что сподвигло их начать обучение, с какими трудностями они сталкивались и похож ли их родной язык на татарский.

“Кабул итсен сине җәһәннәм”

Үз-үзеңә кул салу, асылыну, аракы йәки әфьюн белән агула­ну, биектән сикерү, атылу күренеше мөселманнар арасында да күренә башлады. Динебездә мона караш ничек соң? Җан һәм тән кешегә бирелгән иң зур әмәнәтләрдән. «Бер мөселманны үтерү - бөтен мөселманнарны үтерүгә тиң», - диде Пәйгамбәребез салләллаһү галәйһи үә сәлләм.

Чал тарих битләреннән

Католик - миссионер фикере Урта гасырларда Рим-католик чиркәвеннән Вильгельм Де-Брук исемле француз католик-миссионер католик диненә өндәргә дип Балтик диңгезеннән Тын океанга кадәр җирне уза. Үзенең сәфәрендә халыкларны католик диненә өнди.Ләкин дә мөселманнар берсе дә үз диннәрен ташламыйлар. Сәяхәтеннән соң Рим папасына язып сала: "Бу Болгарлар Мүхәммәтнең кануннарына башка бөтен халыкка караганда да ныграк ябышканнар", дип хисап бирә.

Тозлы кәбестәнең файдасы

Риваятьләр буенча тозлы кәбестәне безнең эрага кадәр өченче гасырда Кытайда уйлап тапканнар. Россиягә тозлы кәбестә 16 нчы гасырда гына кергән. Тозлы кәбестәнең файдалы яклары.

1 из 154